BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Selasa, 9 November 2010

Innalillahiwainnailaihirajiuun..

gambar hiasan

ade sebuah cerita yang aku sendiri lalui dan sampai sekarang masih terbayang-bayang..kisahnya sewaktu pulang cuti mengejut akibat banjir melanda kedah..aku menaiki bas SP BUMI..

al kisahnya..sampai di perhentian rehat,semua penumpang turun except me and beberapa org lain..aku malas nak turun dah kenyang dan x terasa nak kemana-mana..dissebabkan aku letih so,aku nak layan tidur je..hehe..then about an hour..pemandu pun naik dan cek2 lah semua penumpang..tetiba salah seorang pemandu ckp kat kawan dia yang tgh duk kat tmpt driver.."weh..cu mung tgk ade org pesang aku rase..kerah je nung.." (dialek terengganu) sbb mmg aku org ganu..hehe.. pemandu tu pn gi la cek..aku pn tgkla ye cek tu..mase tengok tu aku rase pelik sbb rasenye keadaan penumpang tu keras pelik.. lantas aku mengucapkan innalillahiwainnailaihirajiuunn..

penumpang tu aku rasakan dah meninggal dunia..dan ramai yang datang tgk..ade seorang pak cik ni die tny sape ade amik medic mai cek ni..dan adela volenteer pi cek..innalillahiwainnailaihirajiuunn..mmg mak cik tu dah meningggal..

kemudian pak cik yang sruh pi cek tu mtk tlg sape2 bole tlg uruskan mak cik ni..xde org bangun..ade yg nangis..aku pn bangun dan pi..buat pape yang patut..mase pgg mak cik ni badannya dah sejuk dan keras,dah lama rasanya die pergi..aku cuba qiamkan tgn mak cik ni..xdpt..aku tau klu ltk minyak dpt qiam..tp fikir plak polis nak dtg jap lagi utk siasatan aku biarkan saje..mane yang patut diuruskan aku buat je..

ape yang aku nak cakap kat sini..sahabat2 mati itu xmenunggu kita..mane2 tempat je malaikat maut pasti akan datang..macam mak cik ni..dalam bas dan die bru je ckp tepon ngn anak die..sbb ade pak cik call anak2 die pakai handphone die smua xpercaya sbb bru ckp je ngn mak die..subhanAllah..moga perginya mak cik dgn husnu khotimah..
senangnye nyawa di cabut..ya Allah ampunkan dosa hambaMu..tem[atkan aku bersama hambaMu yang solihah..ya Allah..

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terdapat ralat dalam alat ini
Terdapat ralat dalam alat ini